Kuinka yhdenmukaisia ovat oppilaiden omat arviot ja opettajien arviot oppilaiden emotionaalisiin vaikeuksiin liittyvistä tuen tarpeista?

Kirjoittajat

  • Hanna-Maija Sinkkonen Tampereen yliopisto, KT, dosentti
  • Minna Kyttälä Turun yliopisto, FT, dosentti, yliopistonlehtori
  • Kristi Kõiv Tarton yliopisto, PhD

Abstrakti

Artikkelissa tarkastellaan 152 suomalaisen kuudesluokkalaisen oppilaan ja heidän opettajiensa arvioita oppilaiden sosioemotionaalisista vahvuuksista ja vaikeuksista. Sekä oppilaat että opettajat täyttivät Strenghts and Difficulties (SDQ, Goodman, 2005) -kyselyn lomakkeet. Lomake on suunniteltu käytettäväksi 4–17-vuotiaiden lasten arviointiin.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2018-11-27

Numero

Osasto

Artikkelit