Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään

Kirjoittajat

  • Meri Lintuvuori Koulutuksen arviointikeskus, Helsingin yliopisto

Abstrakti

Tampereen yliopiston ja Helsingin yliopiston tutkijoiden laatima selvitys Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään: tasa-arvon toteutuminen ja kehittämistarpeet (Vainikainen ym., 2018) julkaistiin tänä syksynä. Selvityksen taustalla oli hallituksen puolivälitarkastelun päätös käynnistää selvitys erityisopetuksen kehittämistarpeista. Tarkastelun kohteena oli varhaiskasvatus, esiopetus sekä perusopetus toisen asteen siirtymään asti. Tässä käsitellään lyhyesti sitä selvityksen osaa, joka liittyy perusopetukseen. Varhaiskasvatuksesta on tässä lehdessä Mervi Eskelisen ja Maiju Paanasen artikkeli ”Lapsen tuen toteutuminen yksityisissä päiväkodeissa”, ja kokonaisuudessaan raportti on luettavissa Valtioneuvoston kanslian sivuilla.

Kirjoittajan esittely

Meri Lintuvuori, Koulutuksen arviointikeskus, Helsingin yliopisto

Projektitutkija, väitöskirjatutkija

Tiedostolataukset

Julkaistu

2018-11-30

Numero

Osasto

Artikkelit