Olomuodon muutos

Kirjoittajat

  • Suvi-Maria Hautala Kemian opettajankoulutusyksikkö, Helsingin yliopisto
  • Madli Mötlik Kemian opettajankoulutusyksikkö, Helsingin yliopisto
  • Sanna Nikula Kemian opettajankoulutusyksikkö, Helsingin yliopisto

Avainsanat:

olomuodon muutos, kemia, peruskoulu

Abstrakti

E-oppaassa esitellään olomuodon muutoksen teorian oppimista mahdollisesti tukevia toimintatapoja kuten kokeellisuus, kisällioppiminen ja käsitepiirrokset. Oppaassa on myös laajasti teoriaa olomuodon kemiasta ja oppilaiden vaihtoehtoisista käsityksistä. Lisäksi oppaassa käsitellään arviontimenetelmiä ja niiden monipuolista hyödyntämistä opetuksessa.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2018-12-21

Viittaaminen

Hautala, S.-M., Mötlik, M., & Nikula, S. (2018). Olomuodon muutos. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 3(1). Noudettu osoitteesta https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1151

URN