Kestävyyskasvatusta kemian opetukseen

Kirjoittajat

  • Sakari Tolppanen

Abstrakti

Kestävän kehityksen opetus, eli kestävyyskasvatus, tulisi olla tärkeä osa kaikkea koulun toimintaa, etenkin kemian opetusta. Kestävyyskasvatus tuo opetukseen uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita: opettajien tulee löytää keinoja käsitellä monialaista, moniulotteista ja tunteita herättävää kokonaisuutta. Tässä artikkelissa esitellään kolme kestävyyskasvatuksen haastetta ja tarjotaan ehdotuksia siitä, miten näiden haasteiden yli päästään. Artikkeli pohjautuu vuonna 2015 valmistuneeseen väitöskirjaan, jossa selvitettiin nuorten kysymyksiä ja tekoja kestävästä kehityksestä ilmastonmuutoksen kontekstissa, sekä heidän ehdotuksia kestävyyskasvatuksen edistämiseksi.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2016-09-16

Viittaaminen

Tolppanen, S. (2016). Kestävyyskasvatusta kemian opetukseen. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 11–14. Noudettu osoitteesta https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1216

URN