Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä

Kirjoittajat

  • Eero Jalonen

Abstrakti

Mallit ja mallintaminen ovat keskeisiä tekijöitä kemiallisessa ajattelussa ja tieteellisen tiedon kehityksessä, joten niiden pitäisi näkyä hyvin myös kemian opettamisessa. Tässä artikkelissa tarkastellaan tietokoneavusteisen molekyylimallinnuksen mahdollisuuksia kemian opettamisen ja oppimisen tukena. Siinä perustellaan molekyylimallinnuksen tarpeellisuus ja tuodaan esille, mitä hyötyä molekyylimallinnuksesta on sekä opettajalle että oppilaalle.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2016-09-16

Viittaaminen

Jalonen, E. (2016). Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 47–50. Noudettu osoitteesta https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1224

Numero

Osasto

Tieto- ja viestintätekniikka kemian opetuksessa: Mallit ja molekyylimallinnus

URN