”Oppimisen ja opetuksen avoimuutta rakennetaan yhteistyöllä” – yhteenveto Open Access -viikon webinaarista

Kirjoittajat

  • Juuso Ala-Kyyny Helsingin yliopiston kirjasto

Avainsanat:

avoimet oppimateriaalit, tekijänoikeus, verkkokurssit, pedagogiikka, avoimet opetuskäytännöt, kurssialustat, avoin data, avoin opetus, avoin julkaiseminen, open access, meritoituminen

Abstrakti

Avointen oppimateriaalien tekijänoikeudet, verkkokurssien pedagogiikka, avoimet opetuskäytännöt, kurssialustat ja materiaalien tallennuspaikat, datan hyödyntäminen opetuksessa, avoimen opetuksen laatu ja opetuksen kautta meritoituminen. Siinä aiheita, jotka nousivat esiin Helsingin yliopiston kirjaston Open Access -viikon webinaarissa 22.10.2020. Tämä artikkeli summaa avointa opetusta ja oppimista käsitelleen webinaarin sisällön.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2020-10-28

Numero

Osasto

Avoimen opetuksen artikkelit (Think Open -blogi)