Koronasta digiloikkaan ja opetuksen avoimuuteen – poikkeusaika on avannut opetusta

Kirjoittajat

  • Antero Salminen Helsingin yliopisto / Opetuksen strategiset palvelut

Avainsanat:

opetus, korona, covid-19, verkko-opetus, etäopetus, avoin opetus, digitalisaatio, opetuksen digiloikka, oppimisen avoimuus, avoimet oppimateriaalit

Abstrakti

Opetus siirtyi Helsingin yliopistossa keväällä 2020 koronan tieltä pikavauhtia verkkoon, mikä on lisännyt myös avoimesti saatavilla olevan opetuksen määrää. Tässä blogiartikkelissa tarkastellaan Helsingin yliopiston avoimen opetuksen kanavia (mm. Unitube, Youtube, Mooc), opetuksen avoimuuden toteuttamista ja peilataan opetuksen digiloikkaa keväällä järjestettyyn webinaariin, jossa aiheena oli oppimisen avoimuus ja avoimet opetusmateriaalit.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2020-09-21

Numero

Osasto

Avoimen opetuksen artikkelit (Think Open -blogi)