Tutkimisen taidot pienten lasten opetuksessa

Kirjoittajat

  • Jenni Vartiainen

Abstrakti

Tässä artikkelissa käsitellään kestävän kemian opetukselle keskeisiä tutkimisen taitoja alle kouluikäisten lasten kokeellisessa opetuksessa. Tutkimisen taidot ovat taitoja, jotka ovat välttämättömiä kemian ja muiden luonnontieteiden oppimiselle. Niitä opitaan parhaiten kokeellisen työskentelyn kautta. Tutkimuksellinen kokeellinen lähestymistapa mahdollistaa pienten lasten tutkimisen taitojen harjoittelemisen lapsen kehitystasolle sopivalla tavalla aikuisten tukemana. Tässä artikkelissa esitellään pienten lasten tutkimisen taitojen harjoittelemiseen tiedekasvatusmalli, joka on kehitetty väitöskirjatutkimuksessa.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2016-09-16

Viittaaminen

Vartiainen, J. (2016). Tutkimisen taidot pienten lasten opetuksessa. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 24–26. Noudettu osoitteesta https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1219

Numero

Osasto

Kemian luonne tieteenä: Kokeellinen ja tutkimuksellinen kemian opiskelu

URN