Tutkimuksellinen ja oppijakeskeinen kemian opetus

Kirjoittajat

  • Jaana Herranen

Abstrakti

Tässä artikkelissa käsitellään kestävän kehityksen oppimisen kannalta tärkeää tutkimuksellista opiskelua erityisesti oppijakeskeisestä näkökulmasta. Artikkelissa tuodaan esille hyötyjä ja mahdollisuuksia tutkimuksellisen opiskelun käyttämiseen opetuksessa, kuten oppilaiden kysymysten hyödyntämiseen oppijakeskeisessä opetuksessa. Lisäksi käsitellään haasteita ja ratkaisuehdotuksia, jotka liittyvät kontekstuaaliseen tutkimuksellisuuteen. Lopuksi esitellään näkemyksiä arvioinnista sekä opettajan tärkeästä roolista tutkimuksellisessa opiskelussa.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2016-09-16

Viittaaminen

Herranen, J. (2016). Tutkimuksellinen ja oppijakeskeinen kemian opetus. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 27–31. Noudettu osoitteesta https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1220

Numero

Osasto

Kemian luonne tieteenä: Kokeellinen ja tutkimuksellinen kemian opiskelu

URN