Tutkimuksellinen ja oppijakeskeinen kemian opetus

Authors

  • Jaana Herranen

Abstract

Tässä artikkelissa käsitellään kestävän kehityksen oppimisen kannalta tärkeää tutkimuksellista opiskelua erityisesti oppijakeskeisestä näkökulmasta. Artikkelissa tuodaan esille hyötyjä ja mahdollisuuksia tutkimuksellisen opiskelun käyttämiseen opetuksessa, kuten oppilaiden kysymysten hyödyntämiseen oppijakeskeisessä opetuksessa. Lisäksi käsitellään haasteita ja ratkaisuehdotuksia, jotka liittyvät kontekstuaaliseen tutkimuksellisuuteen. Lopuksi esitellään näkemyksiä arvioinnista sekä opettajan tärkeästä roolista tutkimuksellisessa opiskelussa.

Downloads

Published

2016-09-16

How to Cite

Herranen, J. (2016). Tutkimuksellinen ja oppijakeskeinen kemian opetus. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 27–31. Retrieved from https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1220

Issue

Section

Kemian luonne tieteenä: Kokeellinen ja tutkimuksellinen kemian opiskelu

URN