Eriyttäminen kemian opetuksessa

Kirjoittajat

  • Päivi Kousa

Abstrakti

Tässä artikkelissa kerrotaan, miten arjesta tutut tiede-, teknologia-, yhteiskunta- ja ympäristöaiheet paitsi kiinnostavat ja motivoivat oppimaan, voivat toimia myös hyvänä pohjana eriyttävän opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa. Helsingin yliopiston kemian opettajankoulutusyksikössä on havaittu opettajien tarpeet ja ryhdytty tutkimaan, miten aineenopettajaopiskelijoita ja jo työelämässä olevia opettajia voitaisiin parhaiten tukea. Sopivan lisä- ja täydennyskoulutuksen avulla voidaan paitsi vastata tuen tarpeeseen, tarjota myös monipuolisia opetusmalleja ja tietoa, joista on hyötyä kaikenlaisten oppijoiden opetuksessa.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2016-09-16

Viittaaminen

Kousa, P. (2016). Eriyttäminen kemian opetuksessa. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 77–79. Noudettu osoitteesta https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1231

URN