Eriyttäminen kemian opetuksessa
Abstrakti
Tässä artikkelissa kerrotaan, miten arjesta tutut tiede-, teknologia-, yhteiskunta- ja ympäristöaiheet paitsi kiinnostavat ja motivoivat oppimaan, voivat toimia myös hyvänä pohjana eriyttävän opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa. Helsingin yliopiston kemian opettajankoulutusyksikössä on havaittu opettajien tarpeet ja ryhdytty tutkimaan, miten aineenopettajaopiskelijoita ja jo työelämässä olevia opettajia voitaisiin parhaiten tukea. Sopivan lisä- ja täydennyskoulutuksen avulla voidaan paitsi vastata tuen tarpeeseen, tarjota myös monipuolisia opetusmalleja ja tietoa, joista on hyötyä kaikenlaisten oppijoiden opetuksessa.
Tiedostolataukset
Julkaistu
Viittaaminen
Numero
Osasto
URN
Lisenssi
Copyright (c) 2016 LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.