Käsitekarttojen käyttö opetuksessa

E-opas peruskoulun ja lukion opettajille

Authors

  • Eveliina Kari Kemian opettajankoulutusyksikkö, Helsingin yliopisto
  • Ronja Hyppölä Kemian opettajankoulutusyksikkö, Helsingin yliopisto

Keywords:

käsitekartat, kemia, opetus, kokeellisuus, arviointi, jäsentely, hahmottaminen, lukio, yläkoulu, opetusoppaat, opettajan materiaali, opettajan työkalut

Abstract

Tämä peruskoulun ja lukion opettajille tarkoitettu e-opas keskittyy käsitekarttojen tekemiseen, käytön opetukseen sekä käyttöön peruskoulun ja lukion kemian opetuksessa. Lisäksi oppaassa käsitellään käsitekarttoja kokeellisten töiden yhteydessä sekä oppiaineen arvioinnin apuvälineenä. Oppaassa neuvotaan miten käsitekartta rakennetaan, pohditaan mitä käsitekartan arviointi voisi olla ja annetaan vinkkejä, esimerkkejä sekä ideoita käsitekarttojen käytön soveltamiseen. Opasta voi ja ehdottomasti kannattaa hyödyntää  myös muissa oppiaineissa.

Downloads

Published

2018-12-23

How to Cite

Kari, E., & Hyppölä, R. (2018). Käsitekarttojen käyttö opetuksessa: E-opas peruskoulun ja lukion opettajille. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 3(1). Retrieved from https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1149

URN