Kestävä kehitys ja kemia opettajankoulutuksessa

Authors

  • Maija Aksela

Abstract

Tässä artikkelissa käsitellään kestävän kehityksen ja siihen liittyvän kestävän kemian edistämistä Helsingin yliopiston Kemian opettajankoulutusyksikön kemian opetuksessa opettajien koulutuksen ja siihen liittyvän tutkimuksen kautta. Artikkelissa esitellään yksikön kestävän kehityksen strategia ja esimerkkejä sen toteutumisesta koulutuksessa. Lisäksi kuvataan, miten kehittämistutkimuksemme pyrkii edistämään käytännön kestävän kemian opetusta. Lopuksi esitellään kestävän kehityksen edistämisessä keskiössä olevien taitojen tukemista mielekkäässä kemian opetuksessa ja sen arvioinnissa.

Downloads

Published

2016-09-16

How to Cite

Aksela, M. (2016). Kestävä kehitys ja kemia opettajankoulutuksessa. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 4–10. Retrieved from https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1215

URN