Kohti mielekästä ja eheyttävää kemian opetusta
Abstract
Eheyttävä opetus on uudistuneiden opetussuunnitelmien myötä noussut keskeiseksi opetuksen lähestymistavaksi kemian opetuksessa. Myös tutkimus tukee näkemystä eheyttämisestä potentiaalisena keinona opettaa nyky-yhteiskunnassa ja tulevaisuudessa tarvittavia tietoja ja taitoja. Osana tätä on kattava ymmärrys kemiasta ja sen roolista niin arjessa kuin kestävän tulevaisuuden rakentamisessa. Ollakseen mielekästä tulisi eheyttävän opetuksen edistää myös oppiaineiden oppimista ja tässä kemian opettajat tarvitsevat tukea, sillä eheyttävän opetuksen merkitystä kemian kannalta ei täysin ymmärretä. Täten mielekkäiden ja oppiaineiden opetusta tukevien eheyttävien opetusmallien ja opettajien täydennyskoulutuksen kehittämiselle on tarvetta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
URN
License
Copyright (c) 2016 LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.