Mielekkään kemian oppimisympäristön kehittäminen yritysyhteistyössä

Authors

  • Veli-Matti Ikävalko

Abstract

Luokkahuoneen ulkopuoliset oppimisympäristöt, ilmiöpohjaisuus, sekä merkityksellinen kemian opiskelu ovat keskeisiä teemoja uusissa opetussuunnitelman perusteissa. Näiden opettamiseen tarvitaan tutkimuspohjaista tukea. Tässä artikkelissa esitellään käynnissä olevaa kehittämistutkimusta, jonka tavoitteena on kehittää yliopistolaboratoriota Kemianluokka Gadolin mielekkääksi vierailu- ja oppimisympäristöksi tuottamalla uusia kontekstuaalisia kokeellisia työohjeita. Työohjeita on tuotettu yritysyhteistyössä asiantuntijoiden ja kemian opettajaksi opiskelevien kanssa.

Downloads

Published

2016-09-16

How to Cite

Ikävalko, V.-M. (2016). Mielekkään kemian oppimisympäristön kehittäminen yritysyhteistyössä. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 72–76. Retrieved from https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1230

URN