Tutkimuksellista etäopetusta: Esimerkkinä protolyysireaktiot ja titraus

Authors

  • Heli Asuja The Unit of Chemistry Teacher Education, Department of Chemistry, Faculty of Science, University of Helsinki, Finland
  • Johanna Helin University of Turku, Suomi
  • Vilja Kämppi The Unit of Chemistry Teacher Education, Department of Chemistry, Faculty of Science, University of Helsinki, Finland

Keywords:

etäopetus, pH, protolyysireaktiot, tasapainovakio, titraus

Abstract

Tehtäväpaketti on suunniteltu etäopetukseen soveltuvaksi niin, että aiheiden opetus on luonteeltaan eheyttävää ja siinä hyödynnetään kokeellisuutta, käänteistä oppimista, tutkimuksellisuutta ja erilaisia tieto- ja viestintäteknologioita (TVT). Etäopetusmateriaali muodostuu kahdesta kokonaisuudesta, jotka on tarkoitettu aiheiden kuten protolyysireaktioiden, tasapainotilan, neutraloitumisreaktion ja titrauksen opiskelun tueksi. Tehtävät soveltuvat erityisesti lukion KE 5 (Opetushallitus, 2015) tai KE 6 (Opetushallitus, 2019) kursseille. Tehtävät pitävät sisällään monipuolisia opetustapoja kuten tutkimuksellisuutta, mallinnusta ja muiden TVT-sovellusten käyttöä.

Downloads

Published

2020-05-14

How to Cite

Asuja, H., Helin, J., & Kämppi, V. (2020). Tutkimuksellista etäopetusta: Esimerkkinä protolyysireaktiot ja titraus. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 5(1). Retrieved from https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1353

Issue

Section

Tutkiva ja eheyttävä kemian opetus

URN