Motivating factors among university faculty for adopting Open Educational Resources: Incentives matter

Kirjoittajat

  • Tomohiro Nagashima Carnegie Mellon University
  • Susan Hrach Columbus State University

Avainsanat:

avoimet oppimateriaalit, opetus, korkeakoulut

Abstrakti

Artikkelissa etsitään vastausta kysymykseen: Miten tiedekunnan opettajat motivoituisivat käyttämään avoimia oppimateriaaleja opetuksessaan? Artikkelissa tarkastellaan avoimien oppimateriaalien käyttöönottoon liittyviä motivaatiotekijöitä Georgian yliopistossa tehdyn tapaustutkimuksen avulla. Tutkimusta varten toteutettiin opettajakysely, johon vastasi 77 opettajaa. Tulokset osoittivat, että opettajia motivoi kustannusten aleneminen ja opiskelijoiden oppimisen parantuminen sekä yliopiston tarjoamat lisäkannustimet, kuten rahallinen kannustin ja tunnustus avoimien oppimateriaalien käytöstä.

Artikkeli on julkaistu Journal of Interactive Media in Education -lehdessä (1/2021).

Tiedostolataukset

Julkaistu

2022-03-09

Numero

Osasto

Artikkelit, kirjat ja raportit opetuksen avaamisesta