Kemian tripletin uudistaminen

hyödyntämällä kemiallisen tiedon luonnetta ja oppimispsykologiaa

Kirjoittajat

  • Keith S. Taber Faculty of Education, Cambridgen yliopisto, Iso-Britannia

Avainsanat:

kemian tripletti, Johnstonen kolmio, kemiallinen tieto, oppimispsykologia

Abstrakti

Toimittajan kommentit

Tässä artikkelissa professori Keith Taber tarkastelee kemian triplettimallia, joka tunnetaan myös nimellä Johnstonen kolmio. Malli on esitelty ensimmäisen kerran jo vuonna 1982, ja on nykyään yksi kemian opetuksen tutkimuksen viitatuimmista viitekehyksistä. Tässä artikkelissa kemian triplettiä analysoidaan nykytutkimuksen kontekstissa.

Artikkelin tiedot

Artikkeli: Taber, K. (2013). Revisiting the chemistry triplet: Drawing upon the nature of chemical knowledge and the psychology of learning to inform chemistry education. Chemistry Education Research and Practice, 14(2), 156–168. https://doi.org/10.1039/C3RP00012E

Viittaukset: Google Scholar

Huomioitavaa: © Royal Society of Chemistry

Huomioitavaa: Artikkeli on ilmainen, mutta ei täysin avoin. Sen lataaminen edellyttää vähintään Royal Society of Chemistryn ilmaisen tilin tekemistä.

Kokoteksti: https://doi.org/10.1039/C3RP00012E

Johnstonen kolmio / Johnstone's triangle

Tiedostolataukset

Julkaistu

2013-02-19