Kemian opetuksen tutkimuksen määrittely ja tutkimuskohteiden tunnistaminen

  • Keith S. Taber Faculty of Education, Cambridgen yliopisto, Iso-Britannia
Avainsanat: kemian opetuksen tutkimus, CER, tutkimusohjelmat

Abstrakti

Toimittajan kommentit

Tässä artikkelissa professori Keith Taber määrittelee kemian opetuksen (tai tiedekasvatuksen) tutkimusalan pohtimalla kysymyksiä, kuten 1) mitkä ovat keskeisiä kemian opetuksen tutkimuskohteita ja 2) mikä tekee kemian opetuksen tutkimuksesta tieteellistä.

Artikkeliin tutustuminen on suositeltavaa kaikille kemian opetuksen tutkimuksen parissa työskenteleville tai aiheesta kiinnostuneille. Helsingin yliopiston kemian aineenopettajakoulutuksessa artikkeli luetaan viimeistään maisterintutkielman alussa.

Artikkelin tiedot

Artikkeli: Taber, K. S. (2017). Identifying research foci to progress chemistry education as a field. Educación Química, 28(2), 66–73. http://dx.doi.org/10.1016/j.eq.2016.12.001

Viittaukset: Google Scholar

Lisenssi: CC BY-NC-ND

Kokoteksti: http://dx.doi.org/10.1016/j.eq.2016.12.001

Kemian opetuksen tutkimuksen määrittely
Julkaistu
2017-01-02
Osasto
Kemian opetuksen tutkimuksen perusteet