Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä

Kirjoittajat

  • Eero Jalonen Kemian opettajankoulutusyksikkö, Kemian osasto, Helsingin yliopisto

Avainsanat:

molekyylimallinnus

Abstrakti

Mallit ja mallintaminen ovat keskeisiä tekijöitä kemiallisessa ajattelussa ja tieteellisen tiedonkehityksessä, joten niiden pitäisi näkyä hyvin myös kemian opettamisessa. Tässä artikkelissa tarkastellaan tietokoneavusteisen molekyylimallinnuksen mahdollisuuksia kemian opettamisen jaoppimisen tukena. Siinä perustellaan molekyylimallinnuksen tarpeellisuus ja tuodaan esille, mitä hyötyä molekyylimallinnuksesta on sekä opettajalle että oppilaalle.

Artikkelin tiedot

Article: Jalonen, E. (2016). Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 47–50.

Lisenssi: CC BY-NC

Kokoteksti: https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1224

Kansikuva

Tiedostolataukset

Julkaistu

2016-12-20

Numero

Osasto

Sovelluksia ja käyttötapauksia

Kategoriat