Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä
Avainsanat:
molekyylimallinnusAbstrakti
Mallit ja mallintaminen ovat keskeisiä tekijöitä kemiallisessa ajattelussa ja tieteellisen tiedonkehityksessä, joten niiden pitäisi näkyä hyvin myös kemian opettamisessa. Tässä artikkelissa tarkastellaan tietokoneavusteisen molekyylimallinnuksen mahdollisuuksia kemian opettamisen ja oppimisen tukena. Siinä perustellaan molekyylimallinnuksen tarpeellisuus ja tuodaan esille, mitä hyötyä molekyylimallinnuksesta on sekä opettajalle että oppilaalle.
Artikkelin tiedot
Article: Jalonen, E. (2016). Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 47–50.
Lisenssi: CC BY-NC
Kokoteksti: https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1224
Tiedostolataukset
Julkaistu
Numero
Osasto
Kategoriat
Lisenssi
Copyright (c) 2016 Eero Jalonen
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.