Tieteellinen taidekokemus - Checkpoint Leonardo: Taidemuseo luonnontieteen oppimisympäristönä aineenopettajakoulutuksessa

Authors

  • Sari Harmoinen Faculty of the University of Oulu Education, Teacher Education Unit

DOI:

https://doi.org/10.31129/lumat.v3i6.1000

Abstract

Oulun yliopiston matematiikan ja luonnontieteen aineenopettajaopiskelijat (n=50) toteuttivat Oulun taidemuseolla pääasiassa kouluille tarjottuja tiedettä ja taidetta yhdistäviä oppimispajoja. Pajoihin osallistujia oli yhteensä noin 360, ala- ja yläkoulusta, lukiosta sekä maahanmuuttajien aikuisryhmästä. Opiskelijat saivat kokemusta pajojen suunnittelusta ja totutuksesta erilaisten ryhmien kanssa. Pajojen pitäminen antoi tilaisuuden harjoitella oppimisen ohjausta luokkahuoneen ulkopuolella, monialaisena ilmiöpohjaisena oppimiskokonaisuutena.

Downloads

Published

2015-10-30

How to Cite

Harmoinen, S. (2015). Tieteellinen taidekokemus - Checkpoint Leonardo: Taidemuseo luonnontieteen oppimisympäristönä aineenopettajakoulutuksessa. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 3(6), 808–812. https://doi.org/10.31129/lumat.v3i6.1000

Issue

Section

Articles